Menu

vrijdag 3 januari 2014

Zomer plannen

My Hidden Prague - NYTimes.com

Het is drie januari. Conclusie: 2013 is enorm snel voorbij gegaan! Dit jaar staat al weer vol plannen, ideeën, goede voornemens en leuke dingen! (ten minste dat hoop ik ;) ) Allereerst (heel cliché): een gelukkig nieuwjaar!

Vandaag is er een warmterecord gehaald van 12 graden Celsius; achterlijk warm voor de tijd van het jaar. Maar mij te koud! Ik kan niet wachten tot de zomer. En als die nog even op zich laat wachten kies ik toch liever voor de vorst, om heerlijk te kunnen schaatsen. Want zeg nou zelf: aan dit weer heb je helemaal niets! Helaas laat het beide nog even op zich wachten, lijkt het wel. Maar ik heb al plannen voor aankomende zomer! Een super vooruitzicht dus..



Deze zomer ga ik met zes andere vrienden een reisje maken naar Tsjechië. Een super mooi, goedkoop en hopelijk ook leuk land. Het is voor mij een nieuwe ervaring, aangezien ik nog nooit in Tsjechië ben geweest. Maar van andere hoor ik dat het prachtig is. Voor een klein bedrag (echt het is een lachertje) hebben we een huisje voor tien personen geboekt. Niet zomaar een huisje, een soort boerderij in een prachtige omgeving. Het huisje heeft een privé zwembad en ligt vlakbij een rivier waar je ik kan zwemmen. (Klinkt nu al super, toch?) Verder heeft het huisje een pooltafel (kan ik dat ook eens leren) en een tafeltennistafel. De kampvuur plaats op het terrein maakt het helemaal compleet. De schommel en de zandbak zorgen ervoor dat ik mijn kindertijd in ieder geval weer even kan herbeleven. En of dat nog niet alles is zitten we maar 30 km bij Praag vandaan!
Natuurlijk zitten er ook vreemde dingen bij dat huisje, bijvoorbeeld twee douches. Nu hoor ik je denken, wat is hier vreemd aan? Nou, ze zitten naast elkaar in de badkamer! Dus dat wordt gezellig met zijn tweeën, apart, naast elkaar douchen. Heel praktisch natuurlijk.

Het huisje klinkt in ieder geval perfect. Wij hebben het geboekt via Tsjechoreizen.nl en het gaat om boerderij Josef. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd!

Natuurlijk gaan wij niet de hele week op onze luie reet zitten, dat verveeld mij en mijn vrienden vrij snel. We trekken er dus regelmatig op uit! We hebben al wat plannen gemaakt, zodra deze concreet zijn vertel ik er uitgebreid over! Na mijn vakantie in augustus volgt er een uitgebreid verslag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties