Menu

vrijdag 7 februari 2014

San Marino
















Tijdens mijn vakantie naar Rimini bracht ik ook een bezoek aan de nabij gelegen staat San Marino. San Marino is ongeveer net zo groot als een gewone stad, maar toch een aparte staat, midden in Italiƫ. Btw kende ze er niet, dus alles was tax-free. Wij gingen hier heen als daguitstapje met X-Travel. Volgens hun kon je er goedkoop tax-free shoppen, maar wij zagen het als kans om San Marino eens goed te bekijken!



Voor vijftien euro konden wij een dag naar San Marino. We gingen met de bus van X-travel en reden er vanuit Rimini naar toe. De weg er naar toe was prachtig! Bij Rimini is het landschap vlak, maar op de route werd het steeds heuvelachtiger. Echt heel mooi om te zien! Vooral als je echt van bergen houdt (en dat doe ik). De reis duurt niet zo lang, hoe lang precies weet ik niet meer. Rond half twee worden we in Rimini afgezet, op een punt voor het centrum, redelijk vlakbij de trap naar boven. Maar op dat moment nog belangrijker: vlakbij een restaurantje! We hadden nog niets gegeten, dus als eerste namen we plaats in het restaurantje, waar we iets te eten bestelde.

Vervolgens genoten we van het uitzicht, bij het plein! Het was echt prachtig. Al snel gingen we verder; we hadden niet zo veel tijd. We gingen naar de winkelstraat en bezochten vol goede moed alle winkeltjes. Het zag er leuk uit, maar de winkels zelf vond ik niet zo leuk. Het enige wat ik kocht was een goedkope parfum. Na een tijdje kwamen we een mooi uitzichtpunt tegen! Ik weet helaas niet meer precies waar het was en hoe we er kwamen, maar prachtig was het zeker!

Het uitzicht 

Pleintje bij de winkelstraten 


Winkelstraat van San Marino. 
De winkelstraten hadden we na een tijdje wel gezien. We besloten de klim te gaan maken. Met allemaal trappen kon je uiteindelijk boven komen, waar een prachtig uitzicht staat te wachten. Helaas hadden wij te kort tijd en kwamen we halverwege. Toen moesten we terug om op tijd te zijn bij de bus die ons terug naar Rimini bracht. Daarom wil ik zeker nog een keer terug, zodat ik wel helemaal boven kom! 


Hier is een foto te zien van de weg naar boven


Het uitzicht van boven 


San Marino was dus zeker leuk! Ook al vielen de winkels tegen. Gelukkig kwam ik daar ook niet voor. Hieronder heb ik nog een aantal do's en don't s opgeschreven, dit is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Do's:
- De klim naar boven, het is een prachtig uitzicht. Wij zijn helaas niet helemaal boven geweest, in verband met het tijdgebrek.
- De tijd nemen.

Don't s:
- Shoppen: het is alsnog duur en leuke dingen vind je er niet. Het is zonde van je tijd! Alleen leuk als je er langer zit of tijd over hebt.

Ik ga zeker nog eens terug, zodat ik de mini staat echt goed kan ontdekken! Ben jij ooit eens in San Marino geweest? Wat vind je er van? Zou je er ook eens naartoe willen?

4 opmerkingen:

  1. Ik ben een paar jaar geleden ook naar San Marino gegaan en ik vond het echt heel erg tof! Alles ziet er super mooi uit en het uitzicht is inderdaad prachtig. Het shoppen vond ik daar ook drie keer niks, maar dat vond ik niet heel erg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! Dat is echt precies hoe ik het ervaren heb :) San Marino is echt leuk!

      Verwijderen
  2. Nou, daar wil ik ook wel een keer naartoe! Leuke blog.

    Liefs, Janou.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties