Menu

zaterdag 8 maart 2014

Reisverslag Hongarije dag 3: siofok strand

Van 5 tot en met 14 augustus verbleven wij in Siofok. Op deze blog houd ik een reisverslag bij van deze vakantie! Dag twee was bijna ten einde en dag drie zou beginnen..

De eerste dag in Siofok hebben we overleefd. We hebben de vorige avond een poging gedaan tot koken. We wilde sla, met komkommer en tomaat en daarbij wat gebakken aardappeltjes eten. Voor een belachelijk laag bedrag kochten we dit in de spar. Hongarije is nou eenmaal echt goedkoop. Vol goede moed begonnen wij met koken, op ons gaspitje, te zien op de foto. Het stopcontact onder het plankje zat echter los, dus het werkte helemaal niet. Een andere plek was er niet. De aardappeltjes bleven koud, terwijl de sla werd gewassen in de badkamer en de tomaat werd gesneden op mijn bed. Vanavond zou ik dus slapen tussen de tomatensap. De sla was best lekker, ook al hadden we geen dressing. Maar de aardappeltjes bleven koud. We bedachten ook gelijk dat we niks hadden aan het eten dat we mee hadden genomen; we zouden namelijk elke dag uit eten moeten. Het koken had wel veel lol opgeleverd, ook al sloeg het eigenlijk nergens op. Die avond sliepen we best vroeg, aangezien we echt moe waren van de reis en het werken voor het op vakantie gaan. De volgende ochtend werden we wakker, dag drie zou beginnen..

In de ochtend besloten we gelijk naar het strand te gaan. In de tuin was nog niemand, iedereen sliep nog, ook al was het al elf uur. We namen de fotocamera mee, zodat we een fotoshoot konden houden op het strand. Na de fotoshoot namen we een verfrissende duik. Dit was hard nodig aangezien het 33 graden was. Het Balatonmeer is heerlijk, alleen heel ondiep.

Vervolgens verlieten we het strand, zonder onze handdoeken, met onze camera. Deze brachten we terug naar ons hostel en we deden boodschappen. We haalde eten voor de middag en sloegen genoeg drinken in.

Toen we dit gedaan hadden gingen we weer terug naar het strand. Het was tijd om eens heerlijk te gaan zwemmen. We zwommen tot het einde van de middag en gingen snel terug naar het hostel. We gingen douchen en maakte ons klaar voor de avond. Vanavond zou namelijk de kroegentocht zijn en we gingen uit eten. We kozen voor een lekker pizza bij het goedkope restaurant el Macho, op een leuk en gezellig pleintje bij de barstreet. De pizza is heerlijk. We betaalde nog geen vier euro, voor een pizza en drinken erbij. Zo goedkoop is gelukkig heel Siofok, zo kunnen we toch nog normaal eten, voor een goede prijs, aangezien we niet kunnen koken in het appartement.

We gingen gelijk door naar de Aqua bar, de Nederlandse bar. De kroegentocht zou namelijk beginnen. Hij begon om half acht, dus echt extreem vroeg. We waren met een grote groep, maar elke kroeg die we bezochten was leeg. Alleen de mensen van gogo en x-travel waren aanwezig. Dit was erg jammer. We maakte goed contact met andere mensen die in Hostel Aqua zaten, dus het was alsnog een gezellig avond. We zouden eindigen in Palace, maar wij voelde daar niet veel voor, dus eindigde we in de Aqua bar.

Ondanks dat het rustig was zou ik de kroegentocht aanraden, het was op zich wel leuk. Je ontdekt kroegjes die je anders nooit zou zien. Ze steken hier regelmatig de bar in de brand, wat echt grappig en uniek is! De shotjes die je beloofd worden zijn alleen echt heel ranzig. Maar aangezien ik toch geen zuiplap ben, kan ik me hier geen seconde druk om maken.

Ben jij ooit bij het Balatonmeer geweest?