Menu

zaterdag 29 maart 2014

Siofok: de beste cocktails!



















Ik reisde naar Siofok in de zomer van 2013. Siofok ligt in Hongarije en is ongelooflijk goedkoop! In Hongarije betaal je met forinten. 1,- staat ongeveer gelijk aan 290 forint (wisselkoers 2013). Ook cocktails zijn daar ontzettend goedkoop en lekker! Natuurlijk proefde ik er een paar..




Je hebt vaak twee voor de prijs van 1 acties. Je betaalt dan ongeveer drie euro voor twee cocktails. Veel goedkoper dan in Nederland dus. Een groot nadeel aan de cocktails in Siofok vond ik dat ze bijna overal kokos in deden. Ik lust geen kokos. Dus hou je van kokos, heb je alle keuze. Mijn lijstje bestaat uit cocktails zonder kokos, wat soms best lastig zoeken was.

1. Mojito

Elke dag als we over de barstreet liepen zagen we kraampjes met mojito. Voor een halve liter betaalde je ongeveer 1,-. Echt super goedkoop dus! Je had alcohol vrije versies en versies met alcohol. Heel lang twijfelde we, maar de laatste dag proefde wij dit toch. Ik baal nog steeds dat we dit niet eerder deden. Super goedkoop, verfrissend, dorstlessend en gewoon overheerlijk. Voor je neus werd de hele mojito gemaakt, dus de limoen werd vers voor je neus 'uitgeperst'. En dat voor 1,-!
Wij hebben twee keer een mojito gehaald tijdens onze vakantie.


Mojito strawberry
Wij kozen op het strand voor een Mojito zonder alcohol, met aardbeiensmaak. De ingrediënten hiervan zijn:

Rietsuiker
Limoen
Munt
Bruiswater
Aardbeiden / aardbeienlimonade

Deze combinatie met wat crushed ice was echt geweldig voor op het strand. Het smaakte heerlijk naar aardbei. Wil je de versie met alcohol? Dan voeg je er een beetje rum aan toe.




Mojito blue Curaçao
De tweede keer kozen wij voor een Mojito met alcohol. Er zat dit keer blue Curaçao in. De ingrediënten hiervan zijn:   

Rietsuiker
Limoen
Munt
Bruiswater
Witte rum
Blue Curaçao

Deze combinatie met wat chrushed ice was heerlijk. In de mijne zat ook nog jus d'orange, wat het naar mijn mening nog lekkerder maakte, maar wel iets minder fris. De aardbei versie was heel verfrissend, maar de jus zorgde ervoor dat dat bij deze niet het geval was. Toch vond ik ook deze echt heerlijk. Als ik langer in Siofok was geweest had ik zeker meerdere smaken van de Mojito's willen proeven.

Ik heb alleen van de strawberry versie een goede foto, van de andere heb ik alleen een foto waar we zelf ook op staan, deze plaats ik liever niet. De blauwe zag er precies hetzelfde uit als de rode, alleen dan dus blauw ;) de jus d'orange versie werd trouwens groen.


2. Tequila sunrise 

Deze cocktail dronken we op de eerste avond, om onze vakantie in te wijden. We kozen voor een Tequila sunrise, die ons goed smaakte. Er zat geen kokos in, dus dit was ook bijna de enige cocktail die wij konden kiezen! In een tequila sunrise zitten de volgende ingrediënten:

Tequila
Granadine
Jus d'orange
Schijfje sinaasappel

De cocktail was lekker en verfrissend. Hij smaakte naar sinaasappel, wat niet heel gek is, maar was veel lekkerder dan gewone jus d'orange. Ik vind deze zeker aan te raden.
Wij dronken deze cocktail tijdens een 2=1 actie en betaalde ongeveer drie euro voor twee cocktails. Hoe de bar precies heette weet ik niet meer, maar hij zat in het begin van de barstreet, vlakbij club aqua.


3. Sex on the beach 

Een andere nummer drie had er eigenlijk niet kunnen zijn, aangezien verder overal kokos in zat, helaas. Ik heb bijvoorbeeld swimmingpool geproefd, maar toen was ik echt overtuigd: kokos is vies. Dus nam ik diezelfde avond zelf deze cocktail: sex on the beach. Lekker, maar wel overtuigend de minste van allemaal. In een sex on the beach zitten de volgende ingrediënten:

wodka
Peach tree
Jus d'orange
Grapefruitsap
Cranberrysap

Voeg hier nog was ijsblokjes aan toe en het is genieten. Ik vind de cocktail lekker, maar niet super. Het is verfrissend en dorstlessend. Maar ik vond het vooral leuk of lekker voor de afwisseling. Ook hier betaalde wij ongeveer 3,- voor twee cocktails.

Al bij al vond ik de mojito's het lekkerst. Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen de twee die ik daarvan zelf geproefd heb. Sex on the beach is lekker, maar niet geweldig. Hou je van kokos? Dan zit je in Siofok zeker goed, want bijna in elke cocktail zit kokos. Hou je er niet van? Dan zit je in Italië beter. In Rimini was de keuze groter en was bijna alles zonder kokos. Ik heb zelf toen geen cocktail gehad, maar volgens vrienden was het heerlijk. Helaas ook iets duurder.

Welke cocktail is jouw favoriet op vakantie?

1 opmerking:

Reacties